Akademik Faaliyetler
Şener, A., Poçan, S., & Ergen, B. (2025). Enhancing geometry education through deep learning models: Addressing challenges in three-dimensional shape visualization. Türk Doğa ve Fen Dergisi, 14(2), 247-258. https://doi.org/10.46810/tdfd.1639446
İlhan, A., & Poçan, S. (2025). Understanding of algebra of secondary school mathematics teachers from different generations: A qualitative comparative analysis of the answers. Tuning Journal for Higher Education, 12(1), 73-95. https://doi.org/10.18543/tjhe.2680
İlhan, A., & Poçan, S. (2024). Generation X and generation Y teachers' reasoning, awareness, and metacognitive thinking skills in geometry-measurement. International Innovative Education Researcher, 4(1), 146-184. http://dx.doi.org/10.29228/iedres.73141
İlhan, A., Poçan, S., & Aslaner, R. (2023). Microteaching and peer assessment in mathematics teaching practice. Brock Education Journal, 32(2), 29–57. https://doi.org/10.26522/brocked.v32i2.992
Poçan, S. (2023). Bibliometric analysis on digital game-based learning in mathematics education. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 24(1), 648-669. https://doi.org/10.17679/inuefd.1215903
Poçan, S., Altay, B., & Yaşaroğlu, C. (2023). The effects of mobile technology on learning performance and motivation in mathematics education. Education and Information Technologies, 28, 683–712. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11166-6
İlhan, A., Poçan, S., Tutak, T., & Kırmızıgül, H.G. (2022). Ortaokul öğrencilerinin cebir öğrenme alanına bakışları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(2), 1123-1143. https://doi.org/10.51460/baebd.1069997
Poçan, S. İlhan, A.,& Gemcioğlu, M. (2022). Problem çözme becerisi algısı ve matematik tutumunun matematik başarısı üzerindeki etkisi: ortaokul öğrencilerine yönelik bir yol analizi çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 62, 86-104. https://doi.org/10.21764/maeuefd.818887
İlhan, A., Poçan, S., & Gemcioğlu, M. (2022). The Effect of mathematics class commitment and anxiety on mathematics success: A path analysis study. Education and Urban Society, 54(2), 186-204. https://doi.org/10.1177/00131245211028621
İlhan, A, Tutak, T., & Poçan, S. (2021). Matematik öğretmen adaylarının uygulanan güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 24(46), 895-921. https://doi.org/10.31795/baunsobed.926763
Poçan, S., Altay, B., & Yaşaroğlu, C. (2021). Matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımına yönelik veli görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 500-532. https://doi.org/10.17679/inuefd.815348
İlhan, A., Gemcioğlu, M., & Poçan, S. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumu ve problem çözmeye yönelik algılarının matematik başarılarıyla ilişkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 8(1), 1-15. https://doi.org/10.21666/muefd.734168
İlhan, A, Gemcioğlu, M, & Poçan, S. (2021). Matematik başarısının geometriye yönelik tutum ve geometri inancı ile ilişkisinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 77-91. https://doi.org/10.17860/mersinefd.725534
Poçan, S., İlhan, A., & Gemcioğlu, M. (2020). The relationship between secondary school students' beliefs and attitudes towards geometry and their achievements. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 14(2), 1222-1277.
İlhan, A., & Poçan, S. (2020). Matematik eğitiminde öne çıkan güncel değerler. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 379-398. DOI: 10.33418/ataunikkefd.783293
Poçan S., Açıkgül, K., & Şad, S. N. (2020). Uzamsal kaygı ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmalar Dergisi, 14(34), 64-83.
E. Altunbaş, R. Solmaz, G. Kardaş (2010). Corrosion behaviour of polyrhodanine coated copper electrode in 0.1 M H2SO4 solution. Materials Chemistry and Physics, Vol. 121, 354–358. DOI: 10.1016/j.matchemphys.2010.01.047
R. Solmaz, E. Altunbaş, G. Kardaş (2011). Adsorption and corrosion inhibition effect of 2-((5-mercapto 4-thiadazol-2-ylimino)methyl)phenol schiff base on mild steel. Materials Chemistry and Physics, Vol. 125, 796–801. DOI: 10.1016/j.matchemphys.2010.09.056
T. Tüken, A.B. Çavuşoğlu, E. Altunbaş, M. Erbil (2011). Polypyrrole film modified with electroless metal deposition. Progress in Organic Coatings, Vol. 71, 153–161. DOI: 10.1016/j.porgcoat.2011.01.01
R. Solmaz, E. Altunbaş, A. Döner, G. Kardaş (2011). The investigation of synergistic inhibition effect of rhodanine and iodide ion on the corrosion of copper in sulphuric acid solution. Corrosion Science, Vol. 53, 3231-3240. DOI: 10.1016/j.corsci.2011.05.067
Altunbaş Şahin Ece (2022). Experimental and theoretical studies of acridine orange as corrosion inhibitor for copper protection in acidic media. Journal of the Indian Chemical Society, 99. DOI: 10.1016/j.jics.2022.100358
Altunbaş Şahin Ece (2022). Preparation of CoAg Modified Carbon Felt Electrodes for Alkaline Water Electrolysis. Russian Journal of Physical Chemistry A, 96(3), 662-670. DOI: 10.1134/S0036024422030104
Altunbaş Şahin Ece (2022). The use of avocado seed self‐assembly monolayer films for the catalysis of methanol electrooxidation reaction. Journal of the Chinese Chemical Society, 69(5), 801-811. DOI: 10.1002/jccs.202200106
E.Altunbaş Şahin, R.Solmaz, İ.H.Geçibesler, G.Kardaş (2020). Adsorption ability, stability and corrosion inhibition mechanism of phoenix dactylifera extrat on mild steel. Mater. Res. Express 7, 016585. https://doi.org/10.1088/2053-1591/ab6ad3
E.Altunbaş Şahin, R.Solmaz (2020). Methanol electrooxidation activity of binary CoAg electrocatalyst. International Journal of Hydrogen Energy 45, 35013 – 35021.
Çelik, S. (2024). Gene expression analysis of potato drought-responsive genes under drought stress in potato (Solanum tuberosum L.) cultivars. PeerJ, 12, e17116.
Celik, S. (2024). Screening the Polyethylene Glycol 6000 Induced Upland Cotton (Gossypium hirsutum L.) Cultivars Drought Response at The Germination Stage. Uluslararası Gıda Tarım ve Hayvan Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-9.
Celik, S. (2024). Screening Some Advanced Upland Cotton (Gossypium Hirsutum L.) Genotypes Tolerance Under Water Deficit. Türk Doğa ve Fen Dergisi, 13(1), 104-110.
Kutlu, I., Çelik, S., Karaduman, Y., & Yorgancılar, Ö. (2023). Phenotypic and genetic diversity of doubled haploid bread wheat population and molecular validation for spike characteristics, end-use quality, and biofortification capacity. PeerJ, 11, e15485.
Çelik, S. (2023). Assessing drought tolerance in a large number of upland cotton plants (Gossypium hirsutum L.) under different irrigation regimes at the seedling stage. Life, 13(10), 2067. (WOS-Q2).
Celik, S. (2022). Assessıng Genetıc Dıversıty And Populatıon Structure Analysıs In Upland Cotton Germplasm Through Mıcrosatellıtes. Applıed Ecology And Envıronmental Research, 20(5), 3939-3953 (Q4).
Çelik, S. (2022). Genetic Diversity Analysis of Some Upland Cotton (Gossypium hirsutumL.) Genotypes Using SSR Markers. Türk Doğa ve Fen Dergisi, 11(1), 80-89.
Bardak, A., Çelik, S., Erdoğan, O., Ekinci, R. Dumlupinar, Z. (2021). Association Mapping of Verticillium Wilt Disease in a Worldwide Collection of Cotton (Gossypium hirsutum L.). MDPI Plants, 10(2), 306 (SCI-EXP.).
Inc, M., Houwe, A., & Bicer, H. (2021). Ellipticity angle effect on exact optical solitons and modulation instability in birefringent fiber. Optical and Quantum Electronics, 53, 1-18. (SCI-Exp).
Bicer, H. (2022). Stability of Partial Differential Equations by Mahgoub Transform Method. Sakarya University Journal of Science, 26(6), 1267-1273.
Yao, S. W., Gulsen, S., Hashemi, M. S., Inc, M., & Bicer, H. (2023). Periodic Hunter–Saxton equation parametrized by the speed of the Galilean frame: Its new solutions, Nucci's reduction, first integrals and Lie symmetry reduction. Results in Physics, 47, 106370. (SCI-Exp)
Gulsen, S., Hashemi, M. S., Alhefthi, R., Inc, M., & Bicer, H. (2023). Nonclassical symmetry analysis and heir-equations of forced Burger equation with time variable coefficients. Computational and Applied Mathematics, 42(5), 221. (SCI-Exp)
Alsaud, H., Youssoufa, M., Inc, M., Inan, I. E., & Bicer, H. (2024). Some optical solitons and modulation instability analysis of (3+ 1)-dimensional nonlinear Schrödinger and coupled nonlinear Helmholtz equations. Optical and Quantum Electronics, 56(7), 1138. (SCI-Exp)
Acar, A., & Kaygusuz, A. (2022). Effect of energy storage on power system stability. Engineering Applications, 1(1), 91–98.
Acar, A., & Kaygusuz, A. (2023). Güç Sistemlerinde Farklı Enerji Depolama Seviyelerinde Sistem Kararlılığının İncelenmesi. Computer Science, Vol:8(Issue:1), 1-15.
Taş, Erhan (2020). XIX. Yüzyıl Sonlarında ve XX. Yüzyıl Başlarında Dersim'de Haberleşme Araçlarının Kullanımı ve Asayiş. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 (19), s. 151-177.
Taş, Erhan (2022). Dersim Aşiretlerinin Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'ne Karşı Sergilediği Paradoksal Tavır Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 47, s. 278-293. Article Link
Taş, Erhan (2022). 19. Yüzyıl Sonları ve 20. Yüzyıl Başlarında Dersim ve Yakın Çevresinde Dersim Aşiretleri ve Ermeni İlişkileri Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 (2), s. 807-816. Article Link
Taş, Erhan (2022). Anadolu'nun İşgali Sürecinde Dersim Halkının Sergilediği Tavır (1918-1922). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 51, s. 151-163. Article Link
Taş, Erhan (2024). İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin Osmanlı'da Hâkim Toplumsal ve Siyasi Anlayışa Aykırı Bazı Özellikleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 35, s. 467-492. Article Link
Bilmez, B., Çetin Sultaoğlu, S., Vural, S., Boğa, E., Alagöz, N (2024). İlkokul Çağı Çocuklarının Depreme Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 1-12.
Kurt, Gökçeli, F. Tarkoçin, S. Bilmez, B. (2021). 48-66 Aylık Çocukların Çevre Farkındalık Düzeylerinin Belirli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 74-90.
Demirbilek, N. ve Demirbilek, Y. (2020). Çocuk gelişimi programında okuyan öğrencilerin "anne" ve "çocuk eğitimi" kavramlarına yönelik metaforlarının belirlenmesi. Euroasia Journal of Social Sciences & Humanities 7 (6), 46-58.
Demirbilek, Y., & Gültekin, A. (2024). Çocuklar İçin Felsefe: Düşüncenin Yeni Ufukları (P4C). Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(27), 19-34. https://doi.org/10.29029/busbed.1322290
Demirbilek, N. (2023). Satisfaction levels, communication situations, and difficulties encountered by university students regarding distance education. Education and Urban Society, 55(5), 593-616. https://doi.org/10.1177/00131245211042391
Demirbilek, N. (2023). Teachers’ and school administrators’ perceptions of emergency distance education. Educ Inf Technol, 28, 8335–8355. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11528-0
Demirbilek, N. (2023). Öğrencilerin liyakat kavramına bakışı. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 1-13. https://doi.org/10.24315/tred.931779
Demirbilek, N. (2023). Academics looks on the concept of "merit". Smart Learn. Environ., 10, 17. https://doi.org/10.1186/s40561-023-00238-w
Demirbilek, N., & Bozanoğlu, B. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumu, İletişim Becerileri ve Yaşam Boyu Öğrenme Düzeyleri Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 312-333. https://doi.org/10.17679/inuefd.1132020
Demirbilek, N. (2023). Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin bakış açısıyla dekan kavramı. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 13(1), 277-294.
Verep, D., Ateş, S. (2023). Salvia officinalis'in Antioksidan ve Antimikrobiyal Aktiviteleri Üzerine Yapılan Çalışmaların Sistematik Değerlendirilmesi. Ecological Life Sciences, 18(2), 40-54.
Verep, D., Ateş, S., Karaoğul, E. (2023). A Review of Extraction Methods for Obtaining Bioactive Compounds in Plant-Based Materials. Bartın Orman Fakültesi, 25(3), 492-513.
Verep Koç, D., Güder, A., Güney, K., Gür, M., Ateş, S. (2024). The Role of Flavonoids in the Antimicrobial Activity of Peganum harmala Extract. The Black Sea Journal of Sciences, 14(4), 2244-2257.